Tuesday, September 18, 2007

Festivalen Verbale pupiller virkede specielt øjenåbnende for mig i forhold til hvad der sker dernede i Danmark. Jesper Fabricius' Space Poetry var kendt fra før, jeg forsynede mig bl.a. med en lille Llambias-udgivelse ved navn Haven. Et andet lille forlag er Eli I. Lunds Kanji Dreams som ikke er på net lige nu, men jeg reddede mig pixi-bogen Genteknologi for børn. Forlaget * [Asterisk] finder jeg heller ikke på net (help me/them), men man mistænker de to kunstnere Anders Visti og Lasse Krogh for at stå bag. De to stod også bag en installation (billeder her og her) på festivalen hvor to hvide mus på skift (så humant!) producerede tekst.

Sophie Pucill står for forlaget Diafrag hvor bl.a. Louise Rosengreens fine bog Money Money Money er udkommet, den købte jeg straks og puttede i lommen. Masse fine bogobjekter på Diafrag også. På Hurricane Publishings bord fandt jeg Gitte Broengs bog Interiør, den måtte med hjem. Litlives 2 x 2 kritikerdebatter forløb uden for mange blå mærker; forfatterne læste og et kritikerpanel gav sig straks i kast med engagerede live-læsninger, et koncept som fungerede ganske godt in my p.o.v.