Sunday, August 31, 2008

I 1999 (eller var det i 2000) mødte jeg Siv Rognstad som var på besøg på Skrivekunstakademiet i Bergen hvor jeg på det tidspunkt var elev. Siv studerede teatervidenskab og skrev på en mellem- fagsopgave, hun var tilstede en aften på Teatergarasjens lille åbne scene Prøverommet hvor jeg fremførte en tekst med titlen "Fisketuren" til tonerne af Turquoise Hexagon Sun (Boards of Canada). Siv funderede på Kristian Seltuns begreb "ilesesetting" og mente at min fremføring på et eller andet plan havde fået brikkerne til at falde på plads i forhold til den opgave hun jobbede med. Jeg fik opgaven i posten nogle måneder senere (så vidt jeg husker) og der findes bl.a. en svært generøs (mildt sagt, I'm blushing) beskrivelse af min optræden. Anyways, opgaven er interessant og kan sandelig læses her. Siv har iøvrigt skrevet flere opgaver indenfor samme felt, disse kan læses her.