Saturday, June 30, 2012

Jeg vidste ikke på forhånd hvem Don Johnson var da jeg læste Estetisk rensning. Bildstrider i 2000-talets Sverige. Når jeg læser de svenske anmeldelser er det tydeligt at han har en slags persona man må forholde sig til, og det gør de svenske kritikere så, men dermed virker diskussionen af teksten også fraværende. Hans anden aktuelle bog Ingenmansland, som jeg ikke har læst, har fået koleriske anmeldelser som kæmper med Johnson-figuren som tydeligvis er problematisk når det kommer til klasse. You might be right, I don't know, men som læser, med mit perspektiv, havde jeg ikke så meget brug for at tegne op en figur som jeg bagefter kunne skyde ned. 10TAL har iøvrigt også et nyt nummer hvor jeg bidrager.


To af Dagens Nyheters kunstkritikere, Don Johnson til venstre.